מהי השתלת שיער fue ? וכיצד היא התפתחה עם השנים?

קווים לדמותה של השתלת שיער fue

שיטת fue להשתלת שיער כיצד זה התחיל? שיטת ה fue הומצאה בשנת 2002 ע"י ד"ר וודס באוסטרליה. ראשי התיבות של השיטה הם : follicle unit extraction  ובעברית "הוצאה יחידנית של זקיקים" . הראשון שעשה fue בארה"ב היה ד"ר ג'ון קול  שבסוף שנת 2003  החל לעשות השתלות שיער fue לגברים במרפאת hdc קפריסין,שהייתה הראשונה לבצע את הטיפול באירופה. לפני שנת 2002 השיטה שבאמצעותה חילצו שיער הייתה שיטת הסטריפ (fut ) במהלכה נלקחה רצועת עור עם זקיקים בריאים מהחלק האחורי של הקרקפת. הזקיקים הופרדו מהעור והושתלו באזורים המקריחים. האזור ממנו הוציאו את פיסת העור נתפר והשאיר אחריו צלקת לינארית שלעתים הייתה צרה ולא נראית ולעתים קרובות הפכה לרחבה ובולטת ובעצם מנעה ממטופלים ללכת עם תספורת קצוצה או אפילו לעשות קרחת במידת הצורך אם ההתקרחות ממש החריפה ולא ניתן היה להמשיך עם השתלת שיער מסיבה כזו או אחרת.

נמנה את היתרונות והחסרונות של כל שיטה:

fue יתרונות – אין צלקת לינארית בחלק האחורי של השיער,ניתן להסתפר ממש קצוץ, הרופא בוחר את הזקיקים הבריאים והגדולים יותר ואותם הוא מחלץ ומשתיל,ניתן לעשות את הטיפול אפילו 4/5 פעמים אם האזור התורם מאפשר ולבסוף מאפשר להוציא שיער גם מהזקן והגוף המידה והאזור התורם לא מאפשר הוצאה של זקיקים.

fue חסרונות – הוצאת הזקיקים לוקחת בערך פי 5 יותר זמן מבסטריפ והבעיה העיקרית היא שבגלל שלא מדובר בתהליך ניתוחי שכולל חיתוך ותפרים המון מרפאות בעולם וגם בארץ החלו לבצע את השתלות ע"י טכנאים ולא ע"י רופאים מיומנים ומנוסים,כדי להוריד עלויות ומחירים לצרכן בשיטת מצליח. כלומר,חלק מהמטופלים זוכים לתוצאה סבירה ולפעמים אפילו טובה  ואצל חלק מהמטופלים ניתן לראות לעתים קרובות פגיעה באזור התורם,כיווני צמיחה לא נכונים של השיער המושתל,פגיעה בשיער הטבעי ,קווי שיער נמוכים ואחוזי צמיחה נמוכים של השיער המושתל. לא ידוע לי על טכנאים שביצעו הוצאת שיער מהאזור התורם לפני עידן ה fue.

סטריפ יתרונות – הטיפול והוצאת הזקיקים לוקחים פחות זמן,הטיפול חייב להתבצע ע"י רופא מיומן  וניתן לעתים להוציא באזור תורם שהוא מעל הממוצע כ 4000 – 5000 זקיקים בטיפול אחד.

סטריפ חסרונות – משאיר צלקת לינארית לעתים גדולה ולעתים קטנה,אבל עדיין לא מאפשר ללכת עם תספורת קצוצה או לעשות קרחת, חלק מהשיער שמוציאים הוא דק או חלש ולא ניתן להשתיל אותו,לא ניתן לעשות יותר מ 3 השתלות,לעתים האזור התורם מתחת לצלקת נפגע והופך לדק ולא חיוני ולא מאפשר להוציא ולהשתיל שיער מהגוף או מהזקן במידה ואין למטופל אזור תורם.

השתלת שיער אידיאלית
השתלת שיער fue

מסקנות – השתלת ה fue היא פריצת דרך משמעותית בתחום השתלות השיער בעיקר בגלל ההימנעות מהצלקת הלינארית שמסגירה מאוד את ההשתלה ומקשה ללכת עם תספורות קצוצות או אפילו עם קרחת ומכיוון שהיא מאפשרת הוצאת זקיקים מהגוף והפנים. בנוסף לזה,היא מאפשרת בחירה של זקיקים בריאים וגדולים וכמו כן היא מאפשרת מספר גדול יותר של השתלות שיער לאורך הזמן,במקרה הצורך, מכיוון שהאזור תרומה הוא גדול (גם הצדדים משתתפים בחגיגה) יותר ופחות מצולק לעומת הסטריפ. היום בעידן שבו מוציאים 5000 זקיקים ביום בעזרת מקדחה גם העניין של אורך הטיפול הולך ומתקצר,למרות שאנחנו במרפאת hdc עדיין מעדיפים לא להוציא מעבר ל 3000 זקיקים בטיפול אחד כדי לא להשאיר סימנים באזור התורם ומעדיפים להשתמש בכלים ידניים ,יותר אטיים,כדי לא לחתוך עמוק מעבר ל 0.3 מ"מ וכדי שההחלמה של האזור התורם תהיה מהירה יותר בלי דימומים מיותרים. יחד עם זאת מכיוון שלא מדובר בניתוח עם תפרים ישנה פרצה שבאמצעותה הרבה מרפאות בעיקר בתורכיה מאפשרים לטכנאים מיומנים או מיומנים פחות לבצע את הטיפול ולעשות לעתים 8/9 טיפולים באותו היום,וזה חסרון אדיר לדעתי. בסופו של דבר ,לדעתי,אין הצדקה לעשות כיום השתלות סטריפ מכיוון שיש יותר מידי יתרונות מול חסרונות לשיטת ה fue,ככה שהצלקת הפכה למיותרת לחלוטין. יחד עם זאת,חשוב להבין מי עושה את הטיפול?האם הוא רופא מיומן?מה רמת הידע והניסיון שלו? מה תפקיד הטכנאים ומה תפקיד הרופא בטיפול?מה רמת הניסיון של הטכנאים? וכמובן לפגוש מטופלים עם רמת התקרחות וסוג שיער זהים לשלכם כדי להבין פחות או יותר איזה תוצאה תקבלו.

 

 

 

 

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן