טיפול השתלת שיער למטופל צעיר עם פוטנציאל התקרחות של נרווד 5

מאמר זה עוסק בניהול נכון של טיפול השתלת שיער בשלבים עבור מטופל צעיר עם פוטנציאל התקרחות נרווד 5. המטופל הנ"ל הגיע אלינו לראשונה בגיל 22  עם דרגת התקרחות נרווד 3 היום הוא בן 26  לקראת השתלה שלישית ואחרונה באזור הכתר. ההשתלה הראשונה בוצעה בגיל 23 והתמקדה בעיקר ביצירת קו שיער קדמי חדש ושחזור החלק הקדמי של המטופל (כ 2900 זקיקים). כשנתיים לאחר מכן בגיל 25 ולאחר שהמטופל איבד את רוב השיער בחלקה האמצעי של הקרקפת עשינו לו השתלת שיער נוספת של כ 1900 זקיקים. סה"כ עד כה הושתלו למטופל 4800 זקיקים.

ניהול נכון של השתלת שיער למטופל צעיר בא לידי ביטוי בנקודות הבאות:

1.בדיקת המוכנות הרגשית של המטופל – מטופלים בגיל צעיר נוטים לעיתים לפתח ציפיות לא ריאליות לגבי התוצאות. הם חולמים לחזור לגיל 16 ומתעלמים מהעובדה שההתקרחות עלולה להמשיך בעתיד לרמה שלא יהיה ניתן לכסות את רוב הקרקפת. הם בד"כ יצפו לקו שיער מאוד נמוך שלא יאפשר את כיסוי הקרקפת בעתיד ושעלול לייצר מראה לא טבעי בעתיד. במקרה כזה עדיף שהמטופל יחכה עוד כמה שנים לאבד עוד שיער ואז לבחון את העניין מחדש. לשמחתנו המטופל הנ"ל הראה בגרות ומוכנות רגשית למרות גילו הצעיר ורמת ציפיות ראלית ולכן הוחלט לבצע עבורו השתלת שיער.

2.טיימינג נכון – במקרים כאלה רצוי לחכות למצב שבו לפחות 70 אחוז מאזור ההתקרחות נשר או הפך לשיער מניטורי שלא נותן כיסוי באזור וזאת על מנת שלא יהיה צורך להשתיל פעמיים באותו אזור. המון פעמים ההשתלה עצמה מאיצה את תהליך ההתקרחות באזור ולכן עדיף לחכות להתקדמות משמעותית בהתקרחות כדי לבצע השתלת שיער. במידה וההתקרחות רק התחילה באזור הנקודתי סביר להניח שהשיער הטבעי ינשור כתוצאה מהתהליך והשיער המושתל יחליף אותו בצורה שלא מכסה כראוי את הקרקפת באזור.

3.בדיקת פוטנציאל ההתקרחות –חשוב לוודא מהו פוטנציאל ההתקרחות של המטופל בהתאם למטען הגנטי (אבא ,אחים ודודים) וסימנים לשיער מניטורי בקרקפת. במידה ופוטנציאל ההתקרחות הוא עד נרווד 5 אפשר לשקול השתלת שיער. במידה והפוטנציאל התקרחות הוא נרווד 6 שווה לחכות ולנסות לטפל בהתקרחות עם טיפול תרופתי או הזרקות ובמידה והפוטנציאל הוא נרווד 7 עדיף לגלח את השיער ולהשלים עם העובדה שהשתלת שיער כרגע היא לא פתרון עבורם.

4.בדיקה ושמירה על האזור התורם – חשוב לבדוק למטופלים צעירים את האזור התורם בהקשר של גודלו, כמות הזקיקים לסנטימטר מרובע, כמות קבוצות השיער (סינגלים, דבלים וטריפלים) וטיב ואיכות השיער באזור התורם. במידה והשיער באזור התורם איכותי מבחינה כמותית ומספרית אפשר להתקדם להשתלה במידה והאזור התורם מתחת לממוצע עדיף לחשוב פעמיים לפני שמבצעים השתלת שיער.

במידה והוחלט לבצע השתלה רצוי לא להוציא כמות של מעל 3000 זקיקים לטיפול אחד כדי לא לצלק או לדלל את האזור התורם במידה שלא תאפשר לבצע עוד טיפולים בהמשך כאשר המטופל ימשיך לאבד שיער. טעות מאוד נפוצה היא להוציא מעל 4000 בטיפול אחד למטופל צעיר ובכך  לדלל את האזור התורם משמעותית, לדרוס שיער שעדיין לא נשר ולפגוע באפשרות להשתיל עוד שיער בעתיד שההתקרחות תמשיך.

5.תאום ציפיות – חשוב לתאם ציפיות עם כל המטופלים, אבל עם מטופלים צעירים העניין מקבל משנה תוקף בגלל שלעיתים מתוך ייאוש מההתקרחות הם לא מודעים לאיזו רמת צפיפות הם יכולים להגיע. בנוסף הם חייבים להבין שעדיף לדחות כמה שיותר את הטיפול השני כדי שהם יאבדו כמות משמעותית של שיער על מנת שהשיער המושתל לא "יחליף" את השיער הקיים.

6.קו שיער גבוה וצפיפות ריאלית – חשוב מאוד לא ליצור קו שיער של פחות מ 6.5 סנטימטר מהחלק העליון של הגבות עד לקו הראשון של השיער במצח בגלל: א. הגובה חייב להתאים לכל גיל (גם שהמטופל יהיה בן 50 ומעלה) ב. כדי לא להגדיל משמעותית את שטח ההתקרחות בעתיד שכן ככל שהקו יהיה נמוך יותר שטח ההשתלה יגדל בעתיד לרמה שלא יהיה ניתן לכסות את הקרקפת.
חשוב ליצור צפיפות שתתאים לכיסוי כל הקרקפת בעתיד כדי לא להגיע למצב שבו החלק הקדמי מאוד צפוף ובעתיד הכיסוי של שאר הקרקפת יהיה נמוך. זה יצור מראה לא טבעי!

לפני השתלת שיער נורווד 5
לפני השתלת שיער נורווד 5
אחרי השתלה שניה קו שיער
אחרי השתלה שניה קו שיער

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן