מהי תופעת "שוק לוס" לאחר השתלת שיער וכיצד מתמודדים איתה?

מהי תופעת שוק לוס לאחר השתלת שיער ?

שוק לוס לאחר השתלה הוא מצב שבו השיער הקיים באזור שבו מתבצעת השתלת שיער fue  עלול לנשור כתוצאה מהטראומה שהאזור ספג בקרקפת ."שוק לוס"כתוצאה מהשתלת שיער מתחיל בדר"כ כמספר שבועות לאחר השתלת השיער  ב כ 30 אחוז מהמיקרים . במיקרים מסוימים הנשירה היא זמנית והשיער חוזר לקדמותו וצומח לאחר מספר חודשים ויש מיקרים שהשוק לוס גורם לשיערה לנשור לאלתר בגלל שזקיקי השיער במצב ירוד עוד לפני ההשתלה והם מתקשים להתגבר על הטראומה ששורשי השיער החלשים ספגו .

מה עושים כדי למנוע שוק לוס או לצמצמו למינימום ?

1.הולכים לרופא עם ניסיון שמבצע את ההשתלה בזהירות ובמינימום טראומה לקרקפת  מבלי לפגוע בשיער הקיים .

2.לקיחת פרופסיה מספר חודשים לפני ההשתלה בשילוב עם מינוקסידיל תחזק את שורשי השיער ותגרום לו במיקרים מסוימים לשרוד את הטראומה .בכלל מאוד מומלץ להשתמש במינוקסידיל לאחר ההשתלה .השימוש מגדיל את זרימת הדם לשורשי השיער ומאיץ משמעותית את קצב צמיחת השיער המושתל. יחד עם זאת חשוב לודא שהשימוש לא גורם לאדמומיות וצריבות בקרקפת, במידה וכן יש להפסיק את השימוש מיד כי זה עלול לגרום לזיהום בקרקפת.

במידה והרופא מזהה לפני הטיפול שהשיער באזור ההשתלה שביר,דק ולקראת נשירה עליו לבצע את ההשתלה כאילו השיער לא קיים או להמנע מטיפול באזור הנ"ל . הדבר האחרון שהמטופל רוצה להגיע  אליו הוא שהשיער המושתל יגדל אבל בגלל שהשיער הקיים ינשור הצפיפות של ההשתלה תיפגע .

באופן כללי רצוי לבצע השתלה באזורים שבהם שורשי השיער כבר מתים (כמו למשל במפרצים או בקו השיער הקדמי) כדי לא לפגוע בשיער הקיים ע"י ההשתלה ולגרום ל "שוק לוס "

באזור הכיפה למשל הרבה פעמים נראה שהשיער מאוד דליל למרות שבפועל לא נשרה אפילו שיערה אחת . ברוב המיקרים הדלילות נובעת מזה שהשיער הפך להיות דק יותר משמעותית ולכן השיערה מכסה פחות שטחים בקרקפת .גם העובדה שלעיתים הצמיחה באזור הכיפה היא מעגלית ולעיתים הפוכה גורמת לאזור להראות דליל יותר. במיקרה כזה השתלת שיער תהיה טעות כי השיער המושתל יצמח אבל הקיים ינשור ואז המטופל יגיע פחות או יותר לאותו מצב. עדיף לחכות עד שההתקרחות באזור זה תהיה מוגדרת ,שיהיה ספייס גדול בין שיערה לשיערה ושורשי השיער  באזור יהיו רדומים כדי לא לגרום לתופעת השוק לוס.

 

שוק לוס לפני ואחרי
שוק לוס לפני ואחרי

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן