השתלת שיער – תכנון ובניית קו שיער

אחד הדברים החשובים ביותר בביצוע הליך של השתלת שיער הוא ללא ספק בניית קו השיער הקדמי. קו השיער הקדמי הוא זה שמגדיר את הפנים בצורה הברורה ביותר ולכן רמת החשיבות שלו היא גדולה ביותר. בנוסף לזה שקו השיער הקדמי הוא קריטי להגדרת הפנים קו השיער הקדמי הוא האזור החשוף ביותר לעיניי הסביבה והוא זה שקובע במידה רבה את הצלחת הטיפול לשחזור השיער. אז קודם כל נגדיר מהו קו שיער: ובכן מדובר כמובן באזור שממנו השיער מתחיל לצמוח בחלק העליון של המצח. בדר"כ אצל נשים הקו שיער הוא ישר יותר ולגברים יש קו שיער שמתעגל בעיקר בצדדים. גודל קו שיער בעולם השתלות השיער מוגדר כבערך 1.5 ס"מ הראשונים במצח העליון של המטופלים.

תכנון קו שיער: אחד התהליכים החשובים באופן כללי בהשתלת שיער הוא תכנון ושרטוט קו השיער לפני תחילת הטיפול. כאשר משרטטים את גובה קו השיער של המטופל חשוב מאוד לעשות הערכה לגבי המשך ההתקרחות של המטופל. אם המטופל בגיל יחסית צעיר 25 – 35 ומבחינה גנטית ברור שהוא יאבד את שאר השיער בעתיד חשוב מאוד שקו השיער יתחיל בנקודה יחסית גבוהה במצח ועם מפרצונים קטנים כדי לשמור זקיקים מהאזור התורם לעתיד וכדי שההשתלה תראה טבעית בגיל מתקדם יותר. זכרו – ככול שהקו שיער יהיה גבוה יותר ככה גם שטח ההשתלה יקטן ולהפך. אם ברור שמטופל ימשיך להקריח קו השיער חייב להיות סולידי בגובה ובצורה. לעומת זאת אם מטופל בגיל יחסית מתקדם וברור מבחינה גנטית שהמשך ההתקרחות שלו נעצר אפשר ללכת אתו על קו שיער יחסית נמוך וישר (ללא מפרצים) בהשתלה.

קו שיער טבעי: קו שיער טבעי הוא קודם כל לא סימטרי! תסתכלו על אנשים עם שיער מלא, הקו שיער שלהם הולך בזיגזגים וככה גם צריך להראות קו שיער מושתל. קל מאוד לזהות טיפול של מיקרו פיגמנטציה לפי מידת הסימטריות של קו השיער. דבר נוסף שחשוב הוא זקיקי שיער בודדים בלבד ב 1.5 ס"מ הראשונים של קו השיער הם מה שעושים את ההבדל בין השתלה מוצלחת וטבעית לבין השתלה לא טבעית וגרועה. במידה ויש זקיקים כפולים ומשולשים בקו השיער כיווני הצמיחה של כל שיערה משתנה, קשה לעצב את הבלורית, רמת הצפיפות בין זקיק לזקיק יורדת והכי גרוע הוא שההשתלה לא נראית טבעית. מה שעצוב בכל הסיפור הזה הוא שהמון קליניקות בארץ ובעולם לא מקפידים על העניין הזה בגלל שאין להם את הידע להפריד זקיק כפול או משולש לזקיק בודד ואז כמות הזקיקים הבודדים היא מוגבלת ולכן הם משתילים גם זקיקים כפולים ומשולשים בקו הקדמי.

קו שיער צפוף: ככול שקו השיער יהיה צפוף יותר ככה גם ההשתלה תראה טבעית ומרשימה יותר, אבל לא בכל מחיר כמובן ורק למי שיש מספיק אזור תורם.

רמת צפיפות גבוהה לקו שיער: מעל 65 זקיקים לסמ"ר (המקסימום שעשו עד היום הוא בסביבות 85 זקיקים לסמ"ר) וזה כמובן אפשרי רק למי שההתקרחות שלו נפסקה לגמרי והאזור התורם שלו הוא צפוף. במקרה כזה המטופל יוכל לסרק את הבלורית אחורה בלי חשש ולקבל מראה צפוף וטבעי.

רמת צפיפות בינונית לקו שיער: בין 50 – 65 זקיקים לסמ"ר, מיועדת לאנשים עם אזור תורם צפוף אבל עם המשך התקרחות בעתיד. כמות של 60 זקיקים ומעלה עדיין נראית נפלא והמטופל יכול לסרק את השיער אחורנית.

רמת צפיפות נמוכה לקו שיער: בין 30 ל 45 זקיקים לסמ"ר והיא מיועדת למטופלים שהאזור התורם שלהם מוגבל או מתחת לממוצע ובמקרה כזה ההשתלה נראית טבעית וצפופה  יותר שהשיער מסורק קדימה.

חשוב לציין שמבחינה מתמטית לא ניתן לעשות השתלה על קרקפת מלאה ברמת צפיפות של קו שיער מכיוון שאין לנו מספיק כמויות של זקיקים באזור התורם. לכן קו שיער צפוף הוא מעין טריק של השתלת שיער כדי לייצר אשליה של שיער צפוף. מאחורי הקו שיער רמת הצפיפות יורדת ל כ 40 זקיקים לסמ"ר ומטה, אבל בגלל שהאזור פחות חשוף לעין ובגלל שהרופאים משתמשים בזקיקים כפולים ומשולשים ואז כמות השיער היא בעצם זהה לקו השיער הקדמי (40 כפולים = 80 שיערות כמו 80 זקיקים בודדים בקו השיער).

השתלת שיער - תכנון ובניית קו שיער
השתלת שיער – תכנון ובניית קו שיער

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

3 תגובות

  1. שלום
    אם יש לי באיזור המצח קו שיער לא אחיד, וכשאני אוספת את השיער רואים בור באמצע, איך מתקנים כזה דבר ומה העלות?

    1. היי הקו צמיחת שיער שלי לא אחידה יש חור קטן באמצע הייתי רוצה לסדר וליישר את זה יש מה לעשות אין לי שום נשירה או משהו כזה.. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן