מבוא להשתלת שיער fue:

השתלת שיער fue  – follicle unit extraction הומצאה בשנות ה 80 ע"י רופא אוסטרלי בשם ד"ר וודס.

הרעיון היה בעצם לבצע השתלת שיער ללא צלקת באזור התורם (שיטת ה fut) כאשר יש לרופא יכולת לבחור את הזקיקים הגדולים והאיכותיים יותר.

השלב של יצירת התעלות באזורים המקריחים וההכנסה של השיער שחולץ לתוך התעלות נשאר זהה לחלוטין לשיטת ה fut שמבוצעת בעולם משנות ה 60.

ההבדל העיקרי בין השיטות הוא ש ב fue מחלצים שיערה שיערה עם מכשור מיוחד שחותך את הזקיקים מהאזור התורם, בעוד שבשיטת הסטריפ מבצעים ניתוח במהלכו

נלקחת רצועת עור עם זקיקים מהחלק האחורי של הקרקפת, הזקיקים מופרדים מהעור והרופא נדרש לתפור בחזרה את החלק ממנו הוא חילץ את הזקיקים.

יתרונות שיטת ה fue:

מעבר לעובדה החשובה שאין צלקת לינארית בחלק האחורי של הקרקפת והמטופל יכול ללכת עם תספורת קצרה ושיער רטוב מבלי לחשוש שהצלקת תיחשף ותסגיר את עניין ההשתלה  היתרונות המרכזיים של השיטה הם
1.לרופא יש יכולת לבחור את הזקיקים הגדולים והאיכותיים יותר.
2.ניתן לחלץ באמצעות השיטה שיער מהזקן או מהגוף , מה שלא התאפשר בשיטת הסטריפ.
3.ההחלמה של ההשתלה היא מהירה יותר ללא תפרים ועם איבוד דם קטן משמעותית.
4. ההשתלה פחות כואבת.
5. ההשתלה מאפשרת לקחת זקיקים גם מצידי הקרקפת ובכך מגדילה משמעותית את אזור התרומה ואת הכיסוי של רמות התקרחות גדולות יותר.

סרטון כיצד מבצעים חילוץ נכון מהאזור התורם

פנה אלינו לייעוץ חינם

סרטון כיצד מבצעים חילוץ אגרסיבי מהאזור התורם

חסרונות שיטת ה fue:

ראשית, חשוב לי להדגיש שלמרות שיש חסרונות מעטים לשיטת ה fue  לדעתי, אין הצדקה לעשות בימינו השתלת סטריפ ולא fue . אבל החסרונות הם:
1. ההשתלה לוקחת הרבה יותר זמן בגלל שצריך לחלץ שיער שיערה במקום להוציא במכה אחת 3000 – 4000 זקיקים בשיטת הסטריפ.
שלב החילוץ של השתלת שיער סטריפ לוקח כ שעה בעוד ששלב החילוץ בהשתלת fue  לוקח כ 6 עד 8 שעות במצטבר כדי לחלץ כ 3000 זקיקים.

2. נדרשת הרדמה מקומית רבה גם באזור התורם וגם באזור הנתרם, מה שגורם לזה שמקבלים במהלך טיפול fue  יותר זריקות לעומת שיטת הסטריפ.

3. בגלל שהשיטה לא פולשנית כמו שיטת הסטריפ הרבה מרפאות בעולם ובעיקר בתורכיה מאפשרות לטכנאים לבצע את חילוץ הזקיקים, דבר שעלול לפגוע באזור התורם.

התפתחות שיטת ה fue בעולם:

לא מזמן הגיע אלינו אחד המטופלים של ד"ר וודס באוסטרליה ( לפני יותר מ 22 שנים ) ניתן לראות בברור שהשיער המושתל עדיין צומח והאזור התורם עדיין נראה תקין ומלא, יחד עם זאת אם מסתכלים היטב על האזור התורם באמצעות מסרק ניתן לראות שהזקיקים שהוצאו השאירו אחריהם נקודות לבנות יחסית גדולות וששאר האזור התורם נפגע מההוצאה. מעבר לזה ניתן לראות שהשיער המושתל מסודר בצורה לא טבעית עם קבוצות שיער בקו השיער. מי שבעצם הביא את שיטת ה fue  לארה"ב בשנת 2002 ושידרג בהדרגה את השיטה היה ד"ר ג'ון קול מאטלנטה שהחל לחלץ את השיער עם אגרופן של פחות ממילימטר שלא משאיר צלקות אחריו ושהשכיל לסדר את השיער המושתל על הקרקפת בצורה קצת יותר טבעית, ע"י שימוש בזקיקים בודדים בקו השיער שמאפשרים כיווני צמיחה אחידים וצפיפות יותר גבוהה לסמ"ר ( כ 65 – 70 זקיקים) כאשר מאחוריהם את הצפיפות וחסימת העור נותנים הזקיקים הגדולים יותר של 2/3 שיערות עם כמות קטנה יותר של זקיקים לסמ"ר אבל עם כמות שיערות גדולה יותר.

השתלת שיער fue במרפאת hdc קפריסין ע"י ד"ר מאראס:

מרפאת hdc  קפריסין הייתה בעצם הראשונה באירופה לבצע השתלות שיער fue  ע"י ד"ר ג'ון קול מאטלנטה שהביא את שיטת ה fue  לארה"ב. לאחר מספר שנים ד"ר ביזנגה שהיה סטאז'ר שלו בארה"ב הגיע כדי להחליף אותו באופן קבוע במרפאה למספר שנים.
ד"ר מארס המנהל הרפואי של מרפאת hdc  שהוא בעצם תלמיד של ד"ר קול וביזנגה החל לבצע השתלות שיער במרפאת hdc לפני כ 13 שנים כאשר הוא משתמש בכלים ובשיטות של ד"ר קול, ביחד עם צוות טכנאים שהוכשר ע"י ד"ר קול בארה"ב עם ניסיון של מעל 15 שנים בתחום ה fue.

ד"ר מארס שנחשב לאחד הרופאים הטובים באירופה, ידוע בתור רופא שמבצע השתלות שיער שמאופיינות בקו שיער צפוף וייחודי ותוצאות טובות וטבעיות לאורך הרבה שנים.

לפני כ 5 שנים הצטרפה למרפאה ד"ר כריסטינה וריונידו שלמדה גם היא בהדרגה לבצע השתלות שיער מעולות וצפופות והיום היא נחשבת לכוכבת עולה בתחום השתלות שיער.

השתלת fue לסיכום:

השתלת שיער fue  הינה מהפכה אדירה בתחום השתלות השיער היא מאפשר לבצע השתלות שיערתוך כדי מזעור נזקים, מאפשרת בחירה של זקיקים איכותיים וגדולים, היא מאפשר לקיחת שיער מהזקן או מהגוף ובכך מגדילה משמעותית את האזור התורם ומעל הכול היא מאפשרת למטופלים להגיע לשחזורי שיער טבעיים וצפופים. יחד עם זאת לא כל קליניקה בעולם תבצע את הפרוצדורה כמו שצריך, לכן חייבים לבחור מרפאה עם ניסיון ועם תוצאות מעולות לאורך זמן בכל רמות ההתקרחות בהתאם למגבלות והיתרונות של על מטופל .

מרפאת hdc  בראשות ד"ר מארס היא מרפאה ותיקה שמראה תוצאות טבעיות וצפופות לאורך זמן.

בחרת HDC בחרת בטוח

פנה אלינו לייעוץ חינם