מהם הסיבות שבגינן אנחנו מבצעים השתלת שיער?

מהם הסיבות שבגינן אנחנו למה אנחנו עושים השתלת שיער?

ניתוח לשיקום ושיחזור השיער – השתלת שיער עושה בדיוק מה ששמו אומר הוא משחזר שיער באזורים בהם השיער נשר לצמיתות. מדובר בהליך קוסמטי לכל דבר ועניין. מטרתו העיקרית של הטיפול הוא לשפר את הדימוי האסתטי והביטחון העצמי של הגבר או אישה שעברו הליך של נשירת שיער ושל התקרחות ומעוניינים לשחזר את המראה שלהם. ניתוח השתלת שיער הוא ברוב המקרים הליך מוצלח ביותר שמשיג תוצאת משביעת רצון ועומד בציפיות של רוב הגדול של המטופלים, בתנאי כמובן שמי שביצע את התהליך הוא רופא בעל ניסיון רב. ניתוח השתלת שיער הוא הליך שלא ניתן לבטלו לאחר שהושג. ההשתלה יכול להיות מתוקנת ומעובה לאחר שנה מיום הטיפול עם ניתוח נוסף, אך לא ניתן לבטל אותה לחלוטין, בניגוד למשל קעקוע שניתן לעשות  ולאחר מכן להתחרט ולהסיר באמצעות לייזר. השתלות שיער צריכות להיעשות עם מחשבה מרובה לפני הטיפול ובמחשבה מקיפה על המשך אבדן השיער בעתיד בשילוב עם התייעצות מקיפה עם רופא מומחה כמובן.

אחד המפתחות העקריים לשביעות רצון שלמטופל לאחר השתלת שיער הוא ההבנה הדדית אבסולוטית בין המטופל לרופא. הרופא צריך לשאול את המטופל שאלות רבות כדי להבין מהי רמת הציפיות של המטופל והאם הוא יכול לעמוד בהם בניתוח. המטופל צריך לענות באופן מלא וכנה על כל התשובות, וצריך בתורו לשאול שאלות רבות ככל הנדרש כדי לשלוט בחומר. השאלות הבסיסיות שצריכות להישאל הן:

למה המטופל רוצה לעשות השתלת שיער? או יותר נכון מה הוא מנסה להשיג?
למרות שהתשובות לשאלות אלו נראות מובנות מאליהן, התשובות יכולות להשתנות במידה רבה ממטופל למטופל.
לעתים התשובות מעידות על כך שהבעיה של המטופל היא מעבר להתקרחות, לדוגמה?

מטופל פוטנציאלי בדיכאון כרוני שמעוניין לעבור שיקום שיער כירורגית כדי להשיג "אנרג'ייזר פסיכולוגי". הרופא חייב לדעת לזהות באופן ברור דיכאון כרוני במטופל פוטנציאלי ולהפנות את המטופל בחזרה לייעוץ וטיפול פסיכולוגיים ולהימנע מביצוע ההשתלה. ניתוח השתלת שיער הוא לא טיפול שמתאים למצבו נפשי והוא גם לא יהווה פתרון לבעיית הדיכאון אלא יכול אפילו להחריף אות . יחד עם זאת שיקום שיער כירורגי יכול במקרים מסוימים להרים את מצב רוחו של אדם שחזותו השתנתה על ידי נשירת שיער. עם זאת, דיכאון כרוני היא מחלה הדורשת טיפול רפואי הולם וייעוץ.

כמה עולה השתלת שיער
כמה עולה השתלת שיער

דוגמה שלילית נוספת: אדם שמציג את עצמו/עצמה כמועמד להשתלת שיער עשוי להתגלות במהלך התייעצות עם רופא השתלת שיער כלא ממש נלהב מהעניין. הסיבה היא לעתים "לחץ" מבת זוג, ארוסה, או חבר לבצע השתלת שיער. אדם שמרגיש כפייה להשתלת שיער לא יהיה מחויב מספיק להליך או לתוצאות שלו ולכן עדיף להימנע מטיפול במקרה כזה.

דוגמה שלילית נוספת: מומחה לשיקום שיער/רופא יכול לעתים להיתקל במטופל פוטנציאלי אשר עסוק בפגמים דמיוניים או כמעט בלתי ניתנים לגילוי במראה. בדר"כ מדובר באדם שיכול ללכת מרופא לרופא לבקש לעבור ניתוח לתיקון "הפגם הגדול" במראה למרות שבפועל הוא לא קיים. גם במקרה כזה עדיף להימנע מהטיפול ולשלוח את המטופל לטיפול פסיכולוגי כי מדובר בהפרעת אישיות  גם במקרה כזה השתלת שיער יכולה להחמיר את המצב הפסיכולוגי של המטופל.

דוגמה שלילית נוספת: מטופל בן 24 שמאבד שיער בחלק הקדמי של הקרקפת במשך שנתיים וברור שהוא ימשיך להקריח בעתיד (שיער הקרקפת שלא נשר נראה דק וחסר חיוניות וצבע) מעוניין ביצירת קו שיער שמשחזר את קו השיער שהיה לו בגיל 16 וברמת צפיפות מלאה. ברור במקרה כזה שביצוע השתלת שיער תהיה טעות קשה מצד הרופא בגלל רמת ציפיות גבוה של מטופל שלא מודע למצבו בהווה ובעיקר למצבו בעתיד.

לשאלה מדוע המטופל מעוניין לעשות השתלת שיער? בדרך כלל נפתרת על ידי דיונים בין המטופל לרופא. ברוב המכריע של המקרים, המטופל והרופא מגיעים להסכמה על ציפיות ראליות לתוצאה ואז ניתן להתקדם עם התהליך.

דוגמה חיובית:
מטופל עם נשירת שיער נרחבת שאין לו מספיק אזור תורם כדי לאפשר השתלה של "ראש מלא שיער". עם זאת, סוכם על שיחזור בצפיפות בינונית של השליש הקדמי של הקרקפת כולל יצירת קו שיער חדש.

לסיכום: השתלת שיער הוא תהליך מבורך שיכול להועיל להמון אנשים ולהעלות את הביטחון והדימוי העצמי של המטופלים אבל לא בכל מחיר ולא בכל מקרה. תאום הציפיות,היציבות הנפשית של המטופל וההבנה בין הרופא למטופל והסיבות שבגינם המטופל בחר לעשות את השתלת השיער הם אלו שיקבעו אם ניתן לבצע את הטיפול או שעדיף להימנע ממנו לפחות בזמן הקרוב.

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן