מהי רמת החשיבות של הניסיון של הרופא שמבצע השתלת שיער fue?

האם מידת הניסיון של הרופא בהשתלת שיער חשובה ומדוע?

אחד הדברים החשובים ביותר לדעתי שצריך לקחת בחשבון לפני ביצוע של השתלת שיער fue זה מידת הנסיון של הרופא המבצע . שאני אומר ניסיון אני מתכוון ללפחות 7 שנים ב fue ולא בהכרח בהשתלות שיער ואסביר למה אני מתכוון.

השתלת שיער fue שונה מהותית מהשתלת סטריפ בעיקר בקטע של הוצאת הזקיקים ולכן מנתח בעל ניסיון של שנים בסטריפ לא יהיה בהכרח מנתח מנוסה וטוב ב fue. כשהרופא מחלץ שיער מהאזור התורם בסטריפ הוא בעצם מוריד את השיער ביחד עם רצועת עור ותופר לאחר מכן את הקצוות יחדיו תהליך שנמשך בין 40 דקות לשעה וחצי תלוי בגודל הרצועה וברמת הגמישות של העור של המטופל . ב fue לעומת זאת הרופא צריך לחלץ את זקיקי השיער באופן פרטני אחד תהליך שיכול להמשך עד 6 שעות לכמות של 1500 זקיקים.

אתם בטח שואלים את עצמכם היכן נכנס עניין הניסיון ובכן אפרט במספר סעיפים למה ניסיון המטפל הוא קריטי להצלחת הטיפול ובעיקר קריטי לשמירה על שלמות האזור התורם כדי שהוא יראה טוב ויזואלית וכדי שיהיו מספיק זקיקים תורמים אם וכאשר המטופל יצטרך עוד זקיקים להשתלה .

נפרט את הסעיפים החשובים ב fue :

1. הוצאת הזקיקים מבלי לפגוע בשורש : ישנה נטיה ברורה של מנתחים לא מנוסים לפגוע בשורש השיערה תוך כדי ההוצאה ואז מה שבעצם קורה זה שכדי להוציא נגיד 1500 זקיקים הם צריכים להוציא קרוב ל 2000 כאשר 500 זקיקים שנפגעו מושלכים לפח והאזור התורם בעצם מתבזבז. שמעתי גם על סיפורים שבמקום לזרוק את השיערה עם השורש הפגוע לפח משתילים אותה חזרה ואז בעצם השיער יהיה בקרקפת במשך שבועיים הקרקפת תדחה אותו והשיער לא תגדל בעתיד ואחוז הצמיחה יקטן משמעותית.

רופא מנוסה ב fue לא זורק יותר מ 5 אחוז זקיקים כלומר אם צריך 1500 זקיקים תקינים משהו כמו 75 זקיקים בלבד יזרקו לפח וככה האזור התורם לא יתבזבז והצמיחה של השיער לאחר שנה תהיה מוצלחת בהתאם.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא שהשימוש באגרוף להוצאת הזקיקים חייב להיות בקוטר מותאר לגודל קבוצת השיער כי אי אפשר להוציא קבוצה של 4 שיערות עם אגרוף בקוטר שמתאים לקבוצה כפולה כי אז הוא בעצם יפגע בשורש של 2 השיערות של הקבוצה.חשוב לבדוק עם הקוטרים של הכלים הניתוחיים של הרופא הם אחידים או מותאמים לפי גודל קבוצות השיער.בנוסף ,זכותכם לשאול את הרופא מהו אחוז השתלים שהוא זורק לפח בטיפולי השתלה . אם זה מעבר ל 5 אחוז עדיף שתשקלו לעשות את ההשתלה במרפאה אחרת.

2. בחירת קבוצות השיער הגדולות יותר : ד"ר מארס פעם אמר לי " ההבדל בין fue לסטריפ הוא כמו לקטוף תפוחים " כלומר ב fue בוחרים את השיערות הטובות ביותר ואת הקבוצות שיער הגדולות יותר כדי להגיע למקסימום שיערות במינימום זקיקים.

רופא מנוסה ילך על קודם כל על קבוצות השיער המרובעות ,אח"כ על המשולשות ,הכפולות ורק אח"כ על הבודדות. הסיבה היא שאם למשל צריך לבנות קו שיער ולשם העניין צריך הרבה שיערות בודדות עדיף לקחת קבוצת שיער של 4 שיערות ולהפריד אותם ל 4 שיערות בודדות מאשר להוציא 4 שיערות בודדות אחת אחרי השניה. ככה האזור התורם נשמר יותר והרופא דוקר את המטופל פחות פעמים באזור התורם. כשהרופא פחות מנוסה הוא יוציא יותר זקיקי שיער וישיג פחות שיער להשתלה ובעצם יקטין את האזור התורם לעתיד.

3.בחירת כיווני צמיחה מתאימים לאזור המקריח: רופא מנוסה ידע לבחור את זקיקי השיער שמתאים לכיווני הצמיחה המקוריים של הקרקפת , רופא פחות מנוסה יוציא זקיקים שהכיוון צמיחה שלהם הוא נגד כיוון הצמיחה המקורי של המטופל ויספק לו תוצאה פחות טבעית .

צלקות: לצערי אפשר לעשות גם צלקות ב fue באזור התורם בעיקר עם הרופא פחות מנוסה והוא לוקח זקיקים שהם סמוכים אחד לשני ויוצר גם צלקות וגם קרחות באזורים התורמים. לצערי יצא לי לראות מטופלים שיש להם עשרות נגודות לבנות באזורים התורמים וקרחות בגלל הוצאה לא נכונה של הזקיקים מהאזור התורם.

רופא מנוסה לעומת זאת ידע לקחת מרחק בין זקיק לזקיק ולהתפרש על מקסימום טריטוריה כדי להמנע מקרחות וצלקות קטנות באזור התורם ובכך לתת תוצאה טבעית וטובה למטופלים.

לצערי הרב יצא לי לראות הרבה מיקרים שמטופלים קבלו תוצאות גרועות בגלל מנתחים לא מנוסים ולכן חשוב שתבדקו לעומק מהי מידת הנסיון שיש לרופא ב fue ,כלומר כמה שנים הוא מבצע fue? כמה ניתוחים הוא עושה בחודש ? בשנה ? בכמה שורשים הוא פוגע בממוצע בהוצאה של 1500 זקיקים ? מה הניסיון שלו בהפרדת זקיקי שיער ? ומהם אחוזי הצמיחה הסופיים שצפויים בהשתלה לאחר 8 חודשים .( אם זה מעל 95 אחוז הגעתם למקום הנכון …) וכמובן תבקשו לראות תמונות של מטופלים שנמצאים פחות או יותר במצב שלכם .

ד"ר מאראס HDC
ד"ר מאראס HDC

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן