כיצד עושים התאמת ציפיות לפני השתלת שיער?

לכל מטופל פוטנציאלי, שמתחיל לחקור אודות השתלת שיער יש בדר"כ סט של בקשות ונימוקים וציפיות באשר לשיקום השיער שלו. רוב המטופלים הפוטנציאלים להשתלת שיער נוטים להיות גברים, והם בדרך כלל מחפשים לשפר את המראה הכללי שלהן. אחד התפקידים החשובים ביותר של הרופא המטפל / היועץ של השתלת השיער הוא להבהיר למטופל באופן חד משמעי לאיזה תוצאה ניתן להגיע בהשתלה בהקשר של : רמת צפיפות, רמת כיסוי האזורים הדלילים ועיצוב קו השיער .

שתי הסיבות העיקריות לביצוע השתלת שיער אצל גברים הם :

• שיפור המראה והתחושה של ההזדקנות המוקדמת עקב ההתקרחות.

• שיחזור ושיפור של הביטחון עצמי וההערכה העצמית בעקבות ההתקרחות.

גברים רבים לא יודו בזה, אבל נשירת שיער היא אירוע שלילי בחייהם. יש לה השפעה ישירה על איך שגברים תופסים את עצמם בסביבות חברתיות ועסקיות, וכמובן ישנה השפעה על איך ההתקרחות משפיעה על האופן שבו הסביבה תופסת את הגברים. יש גברים שיחשיבו נשירת שיער כהזדקנות מוקדמת כשהם עדיין מרגישים צעירים ברוחם ואחרים עשויים לבוא להאמין שנשירת שיער מאפילה על האישיות שלהם ועל ההערכה העצמית שלהם.

הסיבות שצוינו עשויות להשפיע על רמה גבוה של ציפיותיו של המטופל ולאכזבה גדולה לאחר הטיפול. כאשר ברור שהמטופל מבקש שיקום שיער לא מציאותי, למשל גבר בן 45- המצפה לשחזר את שערו כשהיה בן 20 הדיון לפני ההשתלה חייב להיות מנוהל בהקשר מציאותי. אותו הדבר חל על אדם שמסווג כנורווד 6-7 ומצפה לראש מלא שיער כאשר האזור תורם מוגבל או דליל.

איך ניצחתי את הקרחת?
איך ניצחתי את הקרחת?

המאפיינים לקביעת הערכה ריאלית למידת הצלחת הטיפול :

גיל : יש הבדל עצום בין מטופלים צעירים בשנות ה 20 שכנראה ימשיכו להקריח לבין מטופלים בשנות ה 40 שבדר"כ נמצאים בשלבים מתקדמים של התקרחות.

סוג השיער וצבע : סוג השיער הוא פרמטר חשוב למידת הצפיפות והכיסוי של השתלת השיער שכן שיער עבה יותר יכסה שטחים רבים יותר . גם לשיער מקורזל יש יתרונות בכיסוי הקרקפת לעומת שיער חלק ודק. למטופלים עם שיער בהיר וקרקפת בהירה ניתן להגיע לתוצאה טובה יותר בגלל העדר הניגודיות בים צבע השיער לצבע הקרקפת.

גנטיקה : חשוב מאוד לבחון לעומק את ההיסטוריה המשפחתית בכל מה שקשור להתקרחות . יש מטופלים שיקריחו רק בכתר או רק במפרצים להם אפשר להציע פתרונות ברמה גבוהה יותר מאשר מטופלים שההורים שלהם קרחים לחלוטין.

עצירת נשירת השיער : מטופלים שלוקחים פרופסיה לאורך זמן והטיפול מצליח יוכלו להגיע לרמת צפיפות גבוה יותר בהשתלת שיער.

היסטוריה של טיפולים : למטופלים אשר עברו השתלת מעבר ניתן לעשות הערכה למידת הצלחת הטיפול בכל מה שקשור לקליטת השיער המושתל וההחלמה של הצלקות לאחר הניתוח. חשוב מאוד להעריך את האזור התורם של אותם מטופלים ולקחת בחשבון שיהיה מספיק שיער תורם גם להשתלות בעתיד.

בריאות המטופל : השתלת שיער היא פעולה כירורגית לכל דבר , חשוב שלמטופל תהיה יכולת החלמה מהירה להצלחת הטיפול.

לאחר שכל הנתונים הללו נבדקו בקפידה רצוי להראות למטופלים תמונות של מטופלים שהיו פחות או יותר במצב דומה כדי שהם יוכלו לדעת לאיזה תוצאה הם אמורים לצפות . אם זה מתאים לרמת הציפיות שלהם אפשר להתחיל בפעולה , במידה ולא רצוי לדחות את הטיפול עד לסנכרון מלא ברמת הציפיות בין הצוות הרפואי למטופל.

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן