מה קורה בימים שלאחר השתלת שיער ?

טיפולים לאחר השתלת שיער

כל מי שמתעניין בהשתלת שיער ודאי תוהה מה קורה לאחר השתלת השיער ? האם יש כאבים ? האם יש טיפולים משלימים ? האם צריך להימנע מדברים מסוימים ? האם צריך להשתמש בתרופות או בתכשירים מסוימים ? ומתי בכלל רואים תוצאות חלקיות / מלאות של השיער המושתל.

אני חייב להקדים ולומר,קודם כל,שהתקופה של חודש לאחר ההשתלה והצפייה שהשיער המושתל כבר יצמח היא הרבה יותר קשה ומתסכלת מהתהליך הניתוחי של ההשתלה עצמה. נמנה את הקשיים:

1.כאבים: לאחר ההשתלה יכולים להיות כאבים הן באזור התורם (לא משנה באיזה שיטה הוצא השיער) והן באזור הנתרם (המקריח)הכאבים הם בדר"כ ברמה בינונית ומטה. משכח כאבים שמורכב מקודאין + איבופרופן כמו נורפן פלוס למשל יעביר את הכאבים לאחר חצי שעה. הכאבים יכולים להתחדש לאחר 7 שעות ולהמשך עד יומיים לאחר ההשתלה. לאחר מכן הכאבים צפויים להעלם לחלוטין

2.סימנים מהניתוח בקרקפת: במשך השבוע הראשון עד 10 ימים לאחר הטיפול ברוב המקרים תהיה אדמומיות באזור הנתרם כתוצאה מהטיפול במקום ומעין נקודות אדומות לאורך כל האזור התורם כתוצאה מהוצאת הזקיקים. האדמומיות בדר"כ חולפת לאחר שבוע או עשרה ימים למרות שישנם מיקרים שהאדמומיות יכולה להמשך גם חודשיים לאחר ההשתלה. לגבי האזור התורם : ברוב המיקרים הנקודות האדמות יעלמו לאחר שבוע עשרה ימים. אני אישית לא נתקלתי או שמעתי על מיקרה שהסימנים נראו יותר מ 10 ימים לאחר ההשתלה. וזאת משום שהפצעים הם קטנים ( פחות ממילימטר ) ובגלל שהשיער שלא הוצא צומח מחדש ומסתיר את המקומות שמהם הוצא השיער.

3. מריחת משחה שמסייעת להתחדשות העור באזור התורם. בתוקף בשבוע הראשון לאחר ההשתלה.

4. הטיפול בשבוע הראשון שלאחר ההשתלה: בימים הראשונים יש לרסס נוזל חמצן על אזור ההשתלה כל חצי שעה /שעה כדי לרכך את הגלדים באזור ולזרז את החלמה . יש למרוח משחה להרגעת העור +אלוורה להרגעת העור באזור התורם. יש להשתמש בקרח כל שעה עגולה ולבצע עיסוי במצח כדי למנוע התנפחות של המצח . לאחר 24 שעות יש לחפוף את הקרקפת פעמיים ביום עם שמפו אנטי דלקתי +שמפו טיפולי למניעת נשירת שיער . יש לציין שאחד היתרונות המשמעותיים של מרפאת hdc הוא שהם המרפאה היחידה בעולם שמספקת את כל הטיפולים המשלימים וחפיפות השיער בשבוע לאחר ההשתלה מעבר לדירות המאובזרות  של המרפאה שמוצעות למטופלים בחינם למשך שבוע .

השתלת שיער צפופה
מה קורה שבועיים לאחר השתלת שיער?

5. ממה להימנע: יש להימנע מצביעת השיער במשך חודש, מגע של השיער עם כלור במשך חודשיים, תספורת במשך 3 שבועות, שימוש בטופיק במשך 3 שבועות, הימנעות מספורט או הרמת חפצים כבדים במשך שבועיים והימנעות מחשיפה ממושכת לשמש ושריפת הקרקפת במשך חצי שנה. אם אתם בים או בבריכה רצוי לחבוש כובע.

6. תוצאות: הדבר הכי מתסכל בהשתלת שיער הוא לחכות 3 חודשים עד שהשיער המושתל מתחיל לצמוח, אח"כ צריך לחכות עוד כארבעה   חודשים כדי שהאורך של השיער המושתל והעובי שלו  יסתנכרנו עם הצבע והמרקם של השיער הקיים.

התהליך של הצמיחה והנשירה של השיער לאחר הטיפול : ניתן לראות את זקיקי השיער המושתל מיד בסיום ההשתלה למרות שהגלדים שמחזיקים אותם בהתחלה קצת מסתירים. אח"כ לאחר 3/4 ימים של חפיפות הגלדים נושרים והשיער המושתל שבינתיים קצת צמח נראה הרבה יותר טוב . 3 שבועות לאחר מכן השיער המושתל נושר והמטופל חוזר בעצם למצב ההתחלתי שלו וכחודשיים וחצי /3 חודשים אחרי השיער המושתל מתחיל לצמוח. לאחר מכן כל חודש יש עוד 15-20 אחוז תוצאה ושיפור מידי חודש עד לתוצאה הסופית כשנה לאחר ההשתלה.

לייעוץ חינם

קצת על HDC:

קליניקת HDC מתמחה בביצוע השתלת שיער כבר למעלה מ 20 שנה והראשונה שבצעה השתלת fue  באירופה משנת 2003.
בראש הצוות הרפואי עומד ד"ר מאראס בעל ניסיון של מעל 13 שנים בתחום וכמו כן צוות טכנאים מיומן בעל ותק רב.
מרפאת hdc  מראה תוצאות מעולות באופן עקבי ולאורך זמן עם דגש על השתלות שיער טבעיות, כיווני צמיחה טבעיים, שמירה על האזור התורם ושירות אישי לכל מטופל.

כי לבחור HDC זה לבחור בטוח!

לייעוץ חינם

10 תגובות

  1. מדוע יש נשירה ככ גדולה לשיער הטבעי אחרי ההשתלה?במיוחד באיזור ההשתלה בנוסף לנשירת הזקיקיםממש נוצרה קרחת?

    1. היי ציפי, לעתים קרובות האזור שבו הושתל שיער חוטף מעין שוק בגלל הטראומה למקום , בדר"כ השיער צומח בחזרה רגיל לאחר כ 3 חודשים. לעיתים אובדן השיער הוא קבוע באזור המושתל. (של השיער הטבעי)

  2. תודה. האם כל הזקיקים המושתלים אמורים ליפול? והאם זה לא מוקדם מידי שאחרי שבועיים וחצי רובם כבר נפלו? כיצד ניתן לדעת מה מהם נקלט ומה אבד? תודה על ההתיחסות.

    1. ראשית מה שנושר אלו השערות ולא הזקיקים. ברוב המקרים הכל נושר אבל ישנם מקרים שחלק מהשיער נשאר וצומח. סטטיסטית השיער המושתל נושר במהלך החודש הראשון לאחר ההשתלה פחות או יותר. את הקליטה של כל הזקיקים ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים כשתהיה התוצאה הסופית.

  3. היי רציתי לדעת עם יש לי באיזור התורם חורים חודשיים אחרי השתלה זה נשאר ככה או שדרוש יותר זמן להחלמה שלו?

  4. אם אני מתאמן בג׳יוג׳יטסו/היאבקות שבו יש חיכוך רב גם באזור השיער/ראש כמה זמן אני לא אוכל להתאמן בזה או שזה לא מפריע לטיפול ואפשר להמשיך (כלומר זה לא יגרום לזקיקים ליפול?)?

  5. שמעתי מאנשים שעשו השתלת שיער שחודש וחצי לאחר ההשתלה נשארו קרחות באיזור התורם …כמה זמן לוקח לראש לחזור לקדמותו…תודה רבה

  6. היי אני קורה שכמה אנשים שואלים על אזור התורם שמקריח ויש חורים גדולים והיתקרחות גם אצלי בבקשה תשובה לכולם בנושא הזה של אזור התורם
    כמה זמן ואים זה מיסתדר
    אים יש טיפול לאזור זה
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן